Календарні планування
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
6 клас
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
І семестр
ВСТУП
|
|||
1
|
Література як
вид мистецтва. Художній образ. (1 год).
|
|
|
МІФИ НАРОДІВ
СВІТУ
|
|||
2
|
Поняття про
міф. Основні тематичні групи міфів.
Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу. Популярні
міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Індійські міфи. (1 год).
|
|
|
3
|
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут.
(1 год).
|
|
|
4
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. (1 год).
|
|
|
5
|
Міфи про
Геракла. (1 год).
|
|
|
6
|
Міфи «Нарцис»,
«Пігмаліон». (1 год).
|
|
|
7
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення. Твір на основі особистих вражень «Мій
улюблений міфологічний герой». (1 год).
|
|
|
8
|
Контрольна
робота № 1. Міфи народів світу. (1 год).
|
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ
|
|||
9
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої
будови, повчальний зміст. Езоп.
Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
(1 год).
|
|
|
10
|
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Вовк і Ягня».
Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (1 год).
|
|
|
11
|
Урок виразного читання.
Виразне читання байок І. Крилова. (1 год).
|
|
|
ПРИГОДИ І
ФАНТАСТИКА
|
|||
12
|
Урок позакласного читання. Данієль Дефо
«Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». (1 год).
|
|
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
13
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів».
(1 год).
|
|
|
14
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система
образів (пірат Сілвер і його поплічники). (1 год).
|
|
|
15
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система
образів (товариші Джима Гокінса). (1 год).
|
|
|
16
|
Урок виразного читання. Виразне читання прозового твору («Острів
Скарбів», розділ ХХVIII «У ворожому таборі»). (1 год).
|
|
|
17
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса. (1 год).
|
|
|
18
|
Урок позакласного читання. Жуль Верн
«Діти капітана Гранта». (1 год).
|
|
|
19
|
Контрольна
робота № 2. Мудрість
байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон). (1 год).
|
|
|
20
|
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі,
або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока
людяність творів Ч. Діккенса. (1
год).
|
|
|
21
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в
часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації
особистості Скруджа. (1 год).
|
|
|
22
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції
Різдва в родинах Кретчита і Фреда. (1 год).
|
|
|
23
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження
Скруджа як наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість
різдвяного оповідання. (1 год).
|
|
|
24
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини
найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (1 год).
|
|
|
25
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна. (1 год).
|
|
|
26
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. (1 год).
|
|
|
27
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль
фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма,
чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). (1 год).
|
|
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
28
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті.
Подорож Вакули до Петербурга. (1 год).
|
|
|
29
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання. (1 год).
|
|
|
30
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Засоби створення комічного в повісті.
Образи чорта й Солохи. (1 год).
|
|
|
31
|
Компаративний
аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в
прозі…» Ч. Діккенса. (1 год).
|
|
|
32
|
Контрольна
робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). (1 год).
|
|
|
33, 34
|
Резервні уроки. (2 год).
|
|
|
ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
|
|||
35
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904).
«Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування,
запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб і композиційний
прийом. (1 год).
|
|
|
36
|
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі
підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. (1 год).
|
|
|
37
|
Урок позакласного читання. О. Генрі
«Вождь червоношкірих». (1 год).
|
|
|
38
|
Джек Лондон (1876–1916).
«Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.
Особливості сюжету та ідеї оповідання. (1 год).
|
|
|
39
|
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський
характер в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок
з ідеєю оповідання. Довкілля у зв’язках з головним героєм твору. (1 год).
|
|
|
40
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921).
«Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної
культури: пошук свого місця в сучасному світі. (1 год).
|
|
|
41
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу.
Образ Максима Яценка. (1 год).
|
|
|
42
|
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант». (1 год).
|
|
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
43
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у
світі. Петро та Евеліна. (1 год).
|
|
|
44
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського.
Тема мистецтва в повісті. (1 год).
|
|
|
45
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц»
– філософська алегорична казка-притча.
(1 год).
|
|
|
46
|
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини,
моральні цінності в казці-притчі. (1
год).
|
|
|
47
|
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні
життєві цінності в казці-притчі. Алегоричні образи. Афористичність мови. (1 год).
|
|
|
48
|
А. де Сент-Екзюпері
«Маленький принц». Головні життєві цінності в казці-притчі. Образ маленького
принца. (1 год).
|
|
|
49
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Зорепад істин А. де
Сент-Екзюпері» (за філософською
казкою-притчею «Маленький принц»).
(1 год).
|
|
|
50
|
Контрольна
робота № 4. Людські стосунки.
(1 год).
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ
СВІТУ
|
|||
51
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта
художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль
художньої деталі. Підтекст. (1 год).
|
|
|
52
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині».
Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край – чужина». Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). (1 год).
|
|
|
53
|
Генрі Вордсворт Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про
Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі.
Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання,
служіння народові. (1 год).
|
|
|
54
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами
міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Туристичні листівки
як символ широти світу й прагнення до його відкриття. (1 год).
|
|
|
55
|
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу.
(1 год).
|
|
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
56
|
Контрольна
робота № 5. Поетичне бачення світу. (1 год).
|
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО
В ЛІТЕРАТУРІ
|
|||
57
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні. (1 год).
|
|
|
58
|
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу
Джоконди для розкриття основної ідеї твору. (1 год).
|
|
|
59
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки».
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору –
віра в перемогу людського розуму. (1
год).
|
|
|
60
|
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми
автора про майбутнє людини й людства.
(1 год).
|
|
|
61
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний
твір. (1 год).
|
|
|
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ |
|||
62
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах. «Міо, мій Міо». (1 год).
|
|
|
63
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над
злом. (1 год).
|
|
|
64
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. (1 год).
|
|
|
65
|
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!». (1 год).
|
|
|
66
|
Контрольна
робота № 6. Образ майбутнього в літературі.
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (1 год).
|
|
|
ПІДСУМКИ
|
|||
67, 68
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (2 год).
|
|
|
69, 70
|
Резервні уроки. (2 год).
|
|
|
Коментарі
Дописати коментар